5 oefeningen die u nooit zou moeten doen als u knieproblemen heeft


Knieblessures, kniepijn en algemene slijtage van de gewrichten komen veel mensen voor – en hiermee moet rekening worden gehouden bij het kiezen van uw trainingen.Er zijn veel voorkomende knieblessures, volgens James McMillian, een hoofdtrainer bij Tone House, een sportschool voor kracht en conditie in New York City. U zou te maken kunnen hebben met een probleem zoals een ACL-scheur, tendinitis, verrekking, artritis en meer. Daarom kan wat u wel en niet moet doen voor de gezondheid van uw knie verschillen, afhankelijk van waar u mee te maken heeft. Maar over het algemeen zijn sommige soorten bewegingen niet geschikt voor knieblessures.

Als algemene vuistregel geldt: “fof algemene kniepijn, je wilt de meeste bewegingen die het irriteren vermijden,” zei Minky Kim,

Han Training in Chicago’s oprichter en hoofdtrainer. Dus als je pijn voelt of zwelling opmerkt, wil je de oefening vermijden die dat gevoel veroorzaakte.Maar specifiek, sommige oefeningen worden niet aanbevolen voor mensen met knieproblemen. Hieronder delen experts wat dat zijn en wat u in plaats daarvan kunt proberen:

Springen

Het is misschien vanzelfsprekend, maar als je te maken hebt met een knieprobleem, wil je er niets aan doen workouts waarbij springen betrokken is.

Activiteit met hoge impact kan irriterend zijn voor algemene kniepijn, waaronder explosieve bewegingen, zei Kim. Wees dus op uw hoede voor jumping jacks, touwtjespringen, jump squats of andere verticale sprongen.

“Als iemand een fervent basketbalspeler is of iets moet doen waarvoor veel moet worden gesprongen, zou ik die bewegingen ook vermijden”, voegden ze eraan toe.

Rennen

Patrick Maloney, de leidende atletische trainer bij Tulane Institute of Sports Geneeskunde in New Orleans zei dat impactlopen, waarbij je op een harde ondergrond rent, niet wordt aangeraden voor mensen met knieproblemen.

“Mijn aanbeveling is iemand die knieproblemen heeft … als je out bent loop, wees je bewust van het oppervlak waarop je rent, ‘zei Maloney. “Als je buiten wilt rennen, in plaats van op beton of trottoir te rennen, zoek dan een grasveld om te rennen of een onverhard gebied.”

Onthoud echter dat hardlopen op een zachtere ondergrond nog steeds invloed heeft op uw gewrichten, wat pijnlijk kan zijn. Dit komt omdat hardlopen veel gewicht op die gebieden legt, zei Maloney.

“ Nog beter, stap op een fiets of elliptische trainer, die vrij non-impact hebben op de kniegewrichten – het kan een goede oefening zijn zonder al die impact,” merkte hij op.

Het beste, vooral voor oudere volwassenen met knieproblemen, is lopen, zei Maloney. Lopen is een uitdaging en een goede training; het heeft ook voordelen, waaronder vermindering van het risico op hartaandoeningen, en is geschikt voor uw geestelijke gezondheid, ook.

Deep Squats en Lunges

McMillian zei dat squats en lunges aan je knie trekken, waardoor het mogelijk onveilig wordt om ze op volledige afstand te doen. “Als je eerder een knieblessure hebt gehad… wil je misschien driekwart squats doen totdat je opbouwt,” zei McMillian.

Bovendien zei Kim sissy squats, waarbij je op je tenen moet staan ​​en achterover moet leunen terwijl je knieën lager op de grond zijn, is geen goede oefening voor iemand met kniepijn.

Maloney zei dat squats op een stoel een goed alternatief kunnen zijn voor mensen die squats willen doen, maar de typische beweging niet veilig kunnen uitvoeren. Voor de beweging raak je tijdens je squats gewoon met je billen de bovenkant van de stoel aan in plaats van daar voorbij te gaan 90 -hoek, zei Maloney.

“Dat helpt om te beperken hoe ver je naar beneden gaat,” voegde Maloney eraan toe.

Oefeningen met snelle veranderingen van richting

Bewegingen waarbij je moet draaien of draaien, kunnen een echt probleem zijn voor mensen met slechte knieën, zei McMillian. (En deze bewegingen kunnen ook knieblessures veroorzaken.) Hij legde uit dat dit ook dansen, vechtsporten, basketbal en voetbal omvat.“Ze moeten vermijden die verandering van richting en draaien en zo totdat ze een beetje meer stabiliteit in hun knie en structuur opbouwen, ‘zei McMillian. Het draaien en draaien dat optreedt, kan de tractie van uw knie verstoren en als uw knie niet stabiel is tijdens het trainen, loopt u het risico uzelf te verwonden.

“Tenzij je een knie- of compressiekous hebt die je die stabiliteit geeft als je draait of van richting verandert, wil je echt voorzichtig zijn met die zijwaartse beweging zoals zijwaartse shuffles, dansen en zijwaartse sprongen – je wilt [ze] echt vermijden, “voegde McMillian toe.

Explosief Gewichtheffen

“Ik zou zeggen elke vorm van olympisch tillen of explosief tillen” is zeker een andere oefening die je moet vermijden, zei Maloney. je pakt de lat van de grond en tilt hem boven je hoofd, ‘zei hij. “Dat soort liften zijn explosieve bewegingen.”

In plaats daarvan raadde Maloney aan om in de sportschool een gecontroleerde gewichtsmachine te gebruiken die niet zo’n hoog aantal van impact op uw gewrichten.

Willcreative via Getty Images

De impact van jump squats kan zwaar zijn voor de kniegewrichten.

The impact of jump squats can be hard on knee joints.

Activiteiten op het water en de juiste uitrusting zorgen voor meer comfort

Veel mensen met gewrichtspijn wenden zich tot waterbewegingen voor lichaamsbeweging, zei Kim. Dit kan wateraerobics en waterbeweging met gewichten zijn. Bovendien is gevonden dat zwemmen helpt om gewrichtspijn en stijfheid te verminderen bij mensen met artrose, volgens een studie gepubliceerd in het Journal of Rheumatology.

“Het vermindert gewoon de hoeveelheid gewicht die je op je gewrichten legt, vooral op je knieën,” zei Kim. “Je gaat een beetje zweven en bewegen, je voelt je wat losser en minder belast door de impact van de zwaartekracht.”

Sommige producten op de markt kunnen ook je knieën beschermen. Volgens McMillian,

kniemouwen kan helpen bij het stabiliseren van het volgen van uw knie. Een kniebeschermer kan uw lichaam helpen omgaan met de impact en ontsteking die optreedt tijdens het hardlopen. Specifiek,

Hyperice is een handige kniebeschermer die contrasttherapie gebruikt, dus “het gaat van warm naar koud, wat je helpt bij ontstekingen, doorbloeding, bloedsomloop en verschillende dingen.”

McMillian raadde ook kniebanden aan voor wandelingen: “Thoed zou een klein beetje druk op je knie wegnemen als je loopt, dus als je iets als artritis hebben, dat zou geweldig zijn – het voegt gewoon een klein beetje structuur toe aan je knie. Hij zei dat je ook een knieband kunt dragen als je een lange rit gaat maken. Bovendien zei hij dat het belangrijk is om 55351445sneakers met goede demping, die kunnen helpen bij de impact van lichaamsbeweging op uw gewrichten .

Denk holistisch na over je lichaam

“Ik merk dat meer acute trauma’s zoals verrekkingen of verstuikingen vaak kunnen voortkomen uit benauwdheid elders of een beperkt bewegingsbereik, ‘zei Kim. “En alles is zo met elkaar verbonden dat als een deel strak zit en je het een klein beetje verkeerd beweegt, het een soort domino-effect [heeft] op de rest van je lichaam.”

Ze zeiden dat het belangrijk is om naar de gewrichten boven en onder het aangetaste gewricht te kijken – hoe strak zijn je heupen of je kuitspieren? Kan dat bijdragen aan de pijn die je ervaart?

“Nalles werkt geïsoleerd in ons lichaam,” voegde Maloney eraan toe. Je wilt ervoor zorgen dat je alle verschillende lichaamsdelen rekt, goed opwarmt, afkoelt en rustdagen neemt. )

“Als uw probleem de knie is, kunt u zich concentreren op het kniegewricht, maar je moet ook zwakke punten in je heup of flexibiliteitsproblemen in je heup of benauwdheid in je enkelgewrichten aanpakken, die kunnen je op verschillende gebieden pijn doen,’ zei Maloney.

Bovendien moet u uw knie of pijn in uw lichaam serieus nemen. Als u knieproblemen heeft, raadt Maloney aan om naar een orthopedisch chirurg te gaan om erachter te komen wat er aan de hand is en advies op maat te krijgen voor uw specifieke probleem. Het is belangrijk om uw gezondheid niet te verwaarlozen, en pijn is vaak een teken van een groter probleem.“Pijn is iets geweldigs, en mensen zeggen wel eens dat pijn slecht is, maar de pijn is er om ons te vertellen of we iets slechts aan het doen zijn” voor ons lichaam, zei Maloney.