7 gewoonten die uw energieniveau drastisch zullen verbeteren


Wakker worden en al uitgeput voelen? Lukt het je niet om de middagdip te boven te komen? Dit kunnen tekenen zijn dat verschillende levensstijlfactoren een negatieve invloed hebben op uw energieniveau, wat leidt tot hersenmist en regelrechte uitputting.

Als je constant onderweg bent, kan het moeilijk zijn om manieren te vinden om op te laden. Echter, Dr. Alfred Tallia, professor en voorzitter van de afdeling Huisartsgeneeskunde en Volksgezondheid van de Robert Wood Johnson Medical School, legde uit dat vaker dan nee, lage energieniveaus kunnen worden verholpen door eenvoudige veranderingen in uw dagelijkse routine aan te brengen.

Identificeer gezonde manieren om met stress om te gaan.

Het is niet verwonderlijk dat emotionele stress ervoor kan zorgen dat u zich minder levendig voelt.

Stress heeft een enorme impact op je fysieke welzijn
. Als je een verhoogde mate van stress voelt, kan dit absoluut bijdragen aan een lage energie, “Dr. Nina Vasan, chief medical officer bij mental wellness-app

Real

, vertelde HuffPost.

Dus, hoe kun je ongecontroleerde stress bestrijden om je energieniveau te verhogen? Vasan legde uit dat het cruciaal is om “manieren te vinden om meditatie of mindfulness in je dagelijkse leven te integreren”, zelfs voor slechts vijf minuten per dag. Experts zeggen ook dat het identificeren van copingvaardigheden die voor u werken – zoals een dagboek bijhouden of iets lezen dat u vreugde brengt –

helpen je te ontstressen

en je energieker te voelen.

Beperk de hoeveelheid cafeïne die u consumeert.

Als je moe bent, kan het verleidelijk zijn om later op de dag een derde of vierde kop koffie te zetten om weer op krachten te komen. Te veel cafeïne drinken kan echter een paradoxaal effect hebben, waardoor je lusteloos wordt.

“Als u gedurende de dag grote hoeveelheden cafeïnehoudende dranken consumeert, zal dit waarschijnlijk uw slaappatroon beïnvloeden. Dit kan dan van invloed zijn op je energieniveau, “zei Tallia.

Het is belangrijk op te merken dat plotseling bezuinigen op cafeïnehoudende dranken u ook een vermoeid gevoel kan geven aanvankelijk. Zoals Tallia uitlegde: “het lichaam went aan cafeïne als stimulerend middel, en als het niet aanwezig is, kun je een energie-inzinking ervaren.”

De meeste experts suggereren het geleidelijk verminderen van de hoeveelheid cafeïne in uw dieet

totdat u vindt wat het beste werkt voor jij – en niet naar die extra kop Joe grijpen, zelfs niet als je in de verleiding komt.

Caffeine can only help you stay alert to a point — then it starts to have a negative effect.Caffeine can only help you stay alert to a point — then it starts to have a negative effect.

Cavan Afbeeldingen via Getty Images

Cafeïne kan je alleen helpen om tot op zekere hoogte alert te blijven – dan begint het een negatief effect te hebben.

Oefen een goede slaaphygiëne en creëer een routine.

Het behoeft geen uitleg dat voldoende Zzz’s vangen essentieel is om je energie gedurende de dag op te krikken. Uw energieniveau wordt echter niet alleen beïnvloed door de hoeveelheid slaap die u elke nacht krijgt, maar ook door de kwaliteit van die slaap.

Een goede slaaphygiëne toepassen kan u helpen om beter te snoozen en u op zijn beurt meer pep in uw stap de volgende dag. Slaaphygiëne omvat gewoonten aannemen zoals het ontwikkelen van een vaste routine voor het slapengaan

en het dimmen van de lichten ‘s nachts. Bovendien zei Tallia dat het belangrijk is om je hoofd leeg te maken door nachtelijke activiteiten die u ontspannend vindt

.

Zelfs als je goede slaaphygiëne toepast, kan het zijn dat je wakker wordt met een vermoeid gevoel. Raelene Brooks, de decaan van het College of Nursing aan de Universiteit van Phoenix, zei dat aan een slaapstoornis zoals slaapapneu. Als u vermoedt dat u een slaapstoornis heeft, aarzel dan niet om uw arts te bezoeken.

Beweeg je lichaam gedurende de dag.

Probeer neem beweging op in je dag — zelfs maar een klein bedrag. Onderzoek heeft uitgewezen dat Dagelijkse lichaamsbeweging en beweging zijn essentieel om het energieniveau te verhogen. U hoeft geen gewichten op te heffen of vijf mijl per dag te rennen om de stimulerende voordelen van lichaamsbeweging te ontdekken.

“Ook al beweging met weinig impact blijkt uw zuurstofstroom en hormoonspiegels, die je een boost van energie geven, “legde Vasan uit. “Het is de nummer 1 tip die ik iedereen aanraad die zich vermoeid voelt.”

Drink meer water.

Uitdroging is een veelvoorkomende oorzaak van lage energie . Volgens Brooks is de wetenschap hierachter vrij eenvoudig: “Onze rode bloedcellen vervoeren zuurstof. Idealiter zorgt een dikke en ronde rode bloedcel voor een volledige zuurstofdragende capaciteit, “zei ze. “Als we uitgedroogd zijn, krimpt het rode bloed en dit vermindert het vermogen van de cel om een ​​volledige lading zuurstof te vervoeren. Lage zuurstofniveaus manifesteren zich door vermoeidheid, prikkelbaarheid en rusteloosheid.”

Als je moeite hebt om bewust te zijn van je waterinname, overweeg dan om hacks te proberen, zoals investeren in een

slimme waterfles

om ervoor te zorgen dat u elke dag voldoende H2O drinkt.

Caffeine can only help you stay alert to a point — then it starts to have a negative effect.Caffeine can only help you stay alert to a point — then it starts to have a negative effect.Caffeine can only help you stay alert to a point — then it starts to have a negative effect.

Uwe Krejci via Getty Images

Uitdroging kan bijdragen aan vermoeidheid. Zorg ervoor dat u elke dag voldoende water drinkt.

Houd rekening met je schermtijd tijdens de avonduren, maar ook overdag.

Het is bijna vanzelfsprekend dat overmatige schermtijd ‘s nachts uw natuurlijke slaapcyclus en energie de volgende dag kan verstoren. Zoals Vasan uitlegde: “Te veel tijd op je telefoon, computer of tv kijken kan vermoeidheid veroorzaken door verstoren van de neurotransmitters die essentieel zijn voor de slaap

en restauratie.”

De tijd die u overdag naar uw telefoon of computer kijkt, kan echter ook een schadelijke invloed hebben op uw energieniveau. Te veel schermtijd kan leiden tot

oogvermoeidheid

, wat hoofdpijn kan veroorzaken en het moeilijker kan maken om je te concentreren.

We leven in een digitale wereld, dus het is onvermijdelijk om veel tijd naar een scherm te kijken voor de meeste mensen. Het maken van “56-20-18 regel” een gewoonte is een stap in de richting van het aanpakken van vermoeidheid. Volgens

Harvard Business Review, “wanneer je werkt op een laptop, neem elke 20 minuten. Kijk naar een object 061 meter afstand voor 56 seconden om je ogen een kans te geven om te ontspannen.”

Sla geen maaltijden over.

Als je ooit je ontbijt hebt overgeslagen of tijdens je lunchpauze hebt gewerkt, heb je waarschijnlijk gemerkt dat je je slaperiger voelt dan normaal. Hoewel het volkomen normaal is om een ​​maaltijd over te slaan, moet u zich ten doel stellen om gedurende de dag regelmatig voedzame maaltijden en snacks te eten

kan uw energieniveau verhogen.

“Je hersenen hebben voeding nodig om echt goed te kunnen functioneren,” zei Tallia. “Veel mensen slaan maaltijden over en hun bloedsuikerspiegel gaat de hele dag op en neer.”

Bovendien zei Tallia weg te blijven van trenddiëten die mensen aanmoedigen om fors te bezuinigen op calorie-inname of om essentiële voedingsgroepen zoals koolhydraten te elimineren. Dit kan je energie ontnemen.

Hoewel het niet ongewoon is om wakker te worden met een laag af en toe energie, kan chronische vermoeidheid wijzen op een onderliggend gezondheidsprobleem.

“Als u goed eet, voldoende slaapt, beweging en lichaamsbeweging integreert in uw dagelijkse leven, maar nog steeds meer dan twee weken moe bent, moet u overwegen contact op te nemen met een medische professional,” zei Vasan, die uitlegde dat een constante daling van de energie “een indicator kan zijn van een groot aantal mentale en fysieke gezondheidsproblemen, variërend van redelijk goedaardig tot ernstig.”

Uiteindelijk komt het stimuleren van uw energie vaak neer op het inventariseren van verschillende activiteiten en huidige gewoonten die u zouden kunnen uitputten. Het aanbrengen van slechts een paar eenvoudige veranderingen in uw dagelijkse routine kan de sleutel zijn om de vermoeidheid voor eens en voor altijd te verslaan.