Collagen Timing and Sauna – Q1 – Q&A 32 – Ep 439

[ad_1]



1. Collageen timing/sauna Jesse zegt: Hallo jullie twee. Ik heb gelezen of gehoord dat wanneer collageen vóór de training wordt geconsumeerd, de opnamesnelheid aanzienlijk wordt verhoogd. Er werd ook gesteld dat deze timing ook verandert waar/hoe het collageen wordt gebruikt; specifiek gaat het naar kraakbeen, pezen, ligamenten in tegenstelling tot haar, huid, nagels. Als ik niet van de basis ben en je hebt van dit fenomeen gehoord, dan ben ik benieuwd wat er gebeurt als collageen wordt geconsumeerd vóór de sauna? Omdat je lichaam op dezelfde manier wordt gestrest als tijdens het sporten, werkt het proces dan hetzelfde? Bedankt allebei voor het nemen van de tijd om kwaliteitsinformatie naar buiten te brengen, waarvan de meeste gemakkelijk te onderscheiden en in praktijk te brengen zijn voor de leek, dwz mij.

bron


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

6 gedachten over “Collagen Timing and Sauna – Q1 – Q&A 32 – Ep 439”

  1. Not an expert on this, but with what I have learned about soft (and hard for that matter) is that when you stress them they become “hungry.” When you stress your muscle tissues (i.e. weight lifting causing increased metabolism and micro tears) there is an increased sensitivity to nutrient absorption and utilization (i.e. soaking up glucose and amino acids). A similar phenomenon happens to bone and associated tissues during muscle contractions (tendons/fascia pull on bone and associated tissues) where they have increased sensitivity to mineral absorption and collagen strengthening/reorganization (Wolf’s Law). If we apply these principles to collagen, then stressing the collagen while having amino acids from collagen circulating in the blood (after consuming collagen). There are, of course, many ways to stress collagen, such as strength training, cardiovascular training, mobility work, etc. Sitting in a sauna doesn’t seem to me like it would increase collagen amino acid absorption, synthesis, and reorganization in tissues such as tendons, ligaments, and joint surfaces. One way to ensure (or at least a good bet) your supplementation goes towards the cause you hope for is to combine all three in succession: consume collagen, lift weights, sit in a sauna. I highly recommend all three… together.

  2. Also you might want to look into sound reflection control. There’s some good instructions on how to make acoustic panels at home cheaply on YouTube from channels like DIY Perks. Or you could hang up some sound blankets like the Producer’s Choice ones.

  3. Nice, the production values are improving! You’ve got to get some art or something behind you. My vote is a mural of you guys riding a bear hunting a mammoth.

Plaats een reactie