Daling tevredenheid over geestelijke gezondheidszorg is ‘zorgwekkend’, zegt toezichthouder

[ad_1]

Er is een “zorgwekkende” daling in de tevredenheid van mensen met de geestelijke gezondheidszorg van de NHS, waarbij een op de vijf van degenen in crisis niet de hulp krijgt die ze nodig hebben, heeft een regelgever gewaarschuwd.

De Care Quality Commission (CQC) publiceerde haar jaarlijkse onderzoek van de geestelijke gezondheidszorg van de NHS in Engeland en beschreef de ervaringen van mensen als “slecht”.

Het komt slechts een week nadat de CQC waarschuwde dat de kraamzorg in heel Engeland tot het laagste niveau is verslechterd.

Uit de nieuwe opiniepeiling over de geestelijke gezondheid, onder 13.418 mensen die tussen september en november vorig jaar werden behandeld, bleek dat van de 13 vragen over belangrijke gebieden, acht het laagste resultaat hadden gerapporteerd.

Zeven gebieden vertoonden de afgelopen vijf jaar ook een “aanzienlijke neerwaartse trend” in tevredenheid.

Een woordvoerster van de NHS zei dat de geestelijke gezondheidszorg veel meer mensen behandelt dan vóór de pandemie.

De laatste resultaten toonden aan dat vier op de 10 (40%) mensen zeiden dat ze de afgelopen 12 maanden geen zorgevaluatiegesprek hadden gehad, bijna een derde (31%) niet is verteld wie de leiding heeft over hun zorg, en minder dan de helft (48%) dacht dat de persoon die ze zagen op de hoogte was van hun behandelgeschiedenis.

Als het gaat om toegang tot zorg, is er sinds 2014 een daling van 11 procentpunten in het aantal mensen dat zegt dat ze “zeker” genoeg tijd hebben gekregen om hun behoeften en behandeling te bespreken.

In totaal kreeg 45% van de mensen niet altijd genoeg tijd om hun behoeften te bespreken.

Evenzo is er een daling van acht procentpunten in het aantal mensen dat denkt dat ze “absoluut” de geestelijke gezondheidszorg van de NHS voldoende hebben gezien voor hun behoeften. Slechts 40% van de mensen zei dat ze diensten “zeker” genoeg hadden gezien.

Ondertussen vonden twee op de vijf mensen (44%) ook de wachttijd voor NHS-gesprekstherapieën te lang.

Als het ging om crisiszorg voor acuut onwel, zei 28% van de mensen dat ze niet zouden weten met wie ze contact moesten opnemen buiten kantooruren in de NHS als ze een crisis hadden.

Bijna een kwart van de mensen in crisis kreeg ofwel niet de hulp die ze nodig hadden (22%) of kon geen contact opnemen met diensten (2%).

Minder dan de helft (47%) gaf aan dat ze “zeker” de hulp kregen die ze nodig hadden.

Ondertussen vond 19% van de mensen dat ze te lang moesten wachten om door te dringen tot een crisismedewerker of team.

De CQC zei dat er maar weinig zorggebieden waren waar de meerderheid van de mensen goede ervaringen rapporteerde.

Chris Dzikiti, directeur geestelijke gezondheid bij de CQC, zei: “Het is enorm zorgwekkend dat we jaar op jaar een verslechtering hebben gezien in de ervaringen van mensen met de geestelijke gezondheidszorg van de NHS.

“We hebben gezien hoe diensten zich snel kunnen aanpassen om met extreme druk om te gaan, maar helaas zullen deze alleen maar toenemen, met de typische seizoensdruk versterkt door Covid-19 en een crisis in de kosten van levensonderhoud die van invloed kan zijn op de geestelijke gezondheid van mensen.

“Slechte toegang tot diensten brengt het risico met zich mee dat mensen een crisispunt bereiken, waardoor ze worden toegelaten tot omgevingen die hun herstel niet ondersteunen en het risico lopen dat hun geestelijke gezondheid verslechtert.”

Over het algemeen zei het rapport dat mensen die telefonische zorg kregen, jongere mensen (18 tot 35 jaar) en mensen met meer uitdagende en ernstige niet-psychotische stoornissen minder geneigd waren om positieve ervaringen te rapporteren.

Uit afzonderlijke gegevens van NHS Digital blijkt dat het aantal detenties op grond van de Mental Health Act in Engeland het afgelopen jaar met 6% is gedaald.

In 2021-2022 werden 53.337 nieuwe aanhoudingen geregistreerd, hoewel niet alle aanbieders gegevens hebben ingediend.

Een woordvoerster van de NHS zei: “Zoals de CQC erkent, hebben geestelijke gezondheidsdiensten te maken met een recordvraag – op het moment dat dit onderzoek werd uitgevoerd, werden 117.000 meer mensen doorverwezen voor ondersteuning in vergelijking met vóór de pandemie – maar het is bemoedigend dat ongeveer negen op de tien mensen rapporteerde positief over de NHS-medewerker die hun zorg organiseerde.

“NHS-gemeenschapsdiensten voor geestelijke gezondheidszorg ondergaan een aanzienlijke transformatie in overeenstemming met de toezegging van het langetermijnplan om £ 2,3 miljard per jaar te investeren, en de mensen die deze diensten gebruiken, zullen de sleutel zijn om te beslissen hoe dit wordt geleverd.

“Dus als je worstelt met je geestelijke gezondheid, kom dan alsjeblieft naar voren voor zorg – ofwel via nhs.uk waar je jezelf kunt doorverwijzen naar onze gesprekstherapiedienst, of via de 24/7 beschikbare crisislijnen, waarbij beide diensten honderdduizenden mensen helpen. elke maand.”

Lucy Schonegevel, associate director of policy and practice bij Rethink Mental Illness, zei: “Elke persoon die in deze statistieken wordt vertegenwoordigd, is iemand wiens leven is opgeschort vanwege een ernstige psychische aandoening, en het is frustrerend dat het aantal mensen dat wordt vastgehouden zo hoog.”

Bron

[ad_2]


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

Plaats een reactie