De opkomst van de sociale wellnessclub | Financiële tijden

[ad_1]

De Vitamin IV Drip-lounge met ligbedden op Remedy Place in Manhattan. Het centrum, dat zichzelf een ‘social wellness club’ noemt, wil welzijnspraktijken combineren met sociale activiteiten © Benjamin Holtrop

Ik ben nog nooit in een ledenclub geweest zoals Remedy Place, die vorige maand in de Flatiron-buurt van Manhattan is geopend. Het is een greige cocon van taupe tapijten en stopverfkleurige ligbedden, waarbij elke centimeter van zijn 7.200 vierkante meter is ontworpen voor gezondheidsoptimalisatie.

Het geluidssysteem zendt zowel loungemuziek uit als onhoorbare frequenties die zijn ontworpen om het parasympathische zenuwstelsel te activeren. Palo santo en salie worden door het hele gebouw verspreid in een elk uur ‘aromatisch ontwerpritueel’. De bar, aangekondigd als “Toxin and Temptation Free”, verkoopt snacks en drankjes doordrenkt met ingrediënten die beloven dat je je beter voelt, niet slechter, van nootropische seltzers tot trailmix met adaptogenen (natuurlijke stoffen zoals gember en reishi-paddenstoelen, die kruidendokters gebruiken om stress te bestrijden).

Tot nu toe, dus topwelzijn. Maar achter de bar, in de ingewanden van het twee verdiepingen tellende gebouw, wordt het pas echt interessant. Er glinsteren infuuszakjes aan haken naast een opeenvolging van strakke, paddenstoelkleurige ligbedden. Er zijn lymfedrainagepakken, die eruitzien als futuristische slaapzakken, slapend in behandelkamers. Er zijn een paar hyperbare kamers met glazen luiken, die op hun passagiers wachten als ontsnappingsshuttles in een sciencefictionfilm. En zo nu en dan zie ik een werveling van droog ijs van onder een gordijn, in een verre hoek, wat betekent dat iemand, ergens, de deur naar een cryotherapiekamer heeft geopend.

De eerste vestiging van Remedy Place, die de 32-jarige oprichter dr. Jonathan Leary beschrijft als “‘s werelds eerste sociale wellnessclub”, opende in 2019 in Los Angeles en was een hit bij sportsterren en beroemdheden, waaronder de Kardashians. Het haalde onlangs $ 5 miljoen op van een eclectische lijst van particuliere investeerders, waaronder de Russisch-Duitse DJ Zedd, de Australische electroband Rüfüs Du Sol en NFL-speler Marcedes Lewis.

Man zittend en gekleed in het zwart

De oprichter van Remedy Place, dr. Jonathan Leary

Het Remedy Place-concept koppelt welzijn aan “human connectie”. Het idee is om daarheen te gaan voor een date night of een bedrijfsevenement, terwijl je dompelt in een dopamine-versterkend ijsbad, in plaats van terwijl je drank en suiker opzuigt. Alle behandelingen, zegt Leary, zijn ontworpen om het lichaam “in een betere staat te brengen om te doen waar het goed in is”. Hoewel dit misschien klinkt als een herverpakking van bestaande concepten, zegt Leary dat Remedy beslist geen spa is, omdat het niet gaat over schoonheid of ontspanning: de focus ligt op hightech, holistische en traditionele Chinese geneeswijzen.

Zelfzorg wordt de nieuwe fitnessindustrie

Leary, die is gepromoveerd aan de Southern California University of Health Sciences in chiropractische geneeskunde en alternatieve geneeskunde en onlangs Remedy op de rug van zijn hand heeft laten tatoeëren, gelooft echt dat hij de voorhoede is van een nieuw tijdperk. “Zelfzorg wordt de nieuwe fitnessindustrie; je zult op elke hoek plaatsen voor zelfzorg, herstel en preventieve zorg zien, “zegt hij. Zijn investeerders hebben hem verteld: “Als je het op de juiste manier uitvoert, kan dit een bedrijf van een miljard dollar zijn.”

Of de wereldheerschappij nu wel of niet tot wasdom komt, het is duidelijk dat Remedy Place nauwkeurig is ontworpen om te passen bij dit specifieke culturele moment. Ondanks de wereldwijde economische onzekerheid, is het welzijn booming, volgens McKinsey, die de wereldwijde waarde van de categorie op ten minste $ 1,5 biljoen schat en een groei op korte termijn van 5 tot 10 procent per jaar voorspelt.

Droogijs komt uit de ingang van de cryotherapiekamer

De cryotherapiekamer voor het hele lichaam op Remedy Place © Benjamin Holtrop

Wellness omvat, maar is niet beperkt tot, fitness, slaap, voeding, alternatieve geneeswijzen, mindfulness en schoonheidsbehandelingen. Het zijn geen nieuwe overwegingen, maar talloze factoren zijn samengekomen om dergelijke zorgen opnieuw winstgevend te maken, waaronder meer openheid over geestelijke gezondheid, toenemende kennis over slaapproblemen en een verschuiving in de “grens tussen ‘consument’ en ‘gezondheidszorg'”, zegt McKinsey-partner Anna Pion. Covid heeft de belangstelling versneld: “Het heeft veel mensen gewoon erg bewust gemaakt van hun gezondheid en hun sterfelijkheid”, zegt ze.

Ondanks al zijn potentieel is wellness ook controversieel. Bedrijven zoals Goop – misschien wel ‘s werelds beroemdste wellness-imperium – hebben vaak te maken gehad met beschuldigingen van valse beloften. In 2018 betaalde Goop $ 145.000 om een ​​rechtszaak te schikken over gezondheidsclaims met betrekking tot essentiële oliën en vaginale eieren van jade en kwarts (het bedrijf gaf toe dat het geen vergrijp had gepleegd).

De wetenschap is zeker ingewikkeld. De meeste behandelingen van Remedy Place – infraroodsauna’s, cryotherapie, onderdompeling in koud water, acupunctuur – hebben slechts beperkte, zij het veelbelovende onderzoeken achter de rug, en alleen het lymfatische massagepak, BallancerPro, is door de FDA goedgekeurd. Hoewel er beperkte onderzoeken zijn die de effectiviteit van vitamine C IV’s bij het verminderen van vermoeidheid en ontsteking aantonen, is het onderzoek achter IV Drips niet robuust en veel medische experts zouden het gebruik ervan bij verder gezonde patiënten ontmoedigen. En er zijn geen onderzoeken die ik kon vinden die het gebruik van deze behandelingen voor katers bevestigen – hoewel dit iets is waar veel cliënten verlichting voor zoeken. (Men vertelt me ​​​​dat hij zweert bij een multivitamine IV-infuus en een infraroodsauna als zijn wondermiddel op zondagochtend.)

Toch staat Leary achter alles wat hij aanbiedt en zegt dat hij zijn eigen beste case study is. Hij gebruikt alle behandelingen, waaronder NAD-injecties (nicotinamide-adenine-dinucleotide), die hij zelf vijf dagen per week toedient en ‘een fontein van de jeugd’ noemt. “Alles is in de club, want ik gebruik het al meer dan zeven jaar met mijn patiënten”, zegt hij, eraan toevoegend dat hij het bedrijf hoopt te gebruiken als basis om studies naar alternatieve geneeskunde te financieren.

Kamer met kamerhoge ramen en oefenmatten op de vloer

Een geluiddicht atrium voor groepslessen op de nieuwe locatie van Remedy Place in Manhattan © Benjamin Holtrop

Dergelijke debatten zullen de klanten van Remedy Place waarschijnlijk bekend voorkomen. Ze vallen waarschijnlijk in een klantensegment dat McKinsey de ‘wellness-enthousiasteling’ noemt: grootverdieners die 13 procent van de bevolking uitmaken, maar verantwoordelijk zijn voor 25 procent van de uitgaven binnen de categorie.

De klanten die ik sprak, leken in dit sjabloon te passen. Matthew McFate, een 27-jarige acteur/zanger/schrijver/producer uit LA, kwam op bezoek omdat hij onderzoek had gedaan naar Ear Seeds (een traditionele Chinese medicamenteuze behandeling met drukpunten op de oren) en het wilde proberen. Een andere, Nic, die $ 595 betaalt voor een maandelijks lidmaatschap in Manhattan, werd aangetrokken door Remedy Place voor cryotherapie, wat hij regelmatig heeft gedaan sinds zijn dagen als universiteitsatleet. Een andere grote aantrekkingskracht, zegt hij, is het hebben van een werkplek, met wat gezondheidsvoordelen en structuur, na twee jaar thuiswerken. “De appartementen in New York zijn niet groot – het maakt niet uit hoeveel geld je hebt – en dat is niet ideaal voor mentale helderheid.”

De dag dat ik de club bezocht, scheen de plaats jong en mannelijk. De prijs (van $ 595 tot $ 2.750 per maand, hoewel niet-leden kunnen bezoeken voor ad-hocbehandelingen) is natuurlijk zelfselecterend, net als de Flatiron-locatie, de thuisbasis van veel technische en financiële start-ups. Iedereen die ik in de club zag, leek welgesteld en een beetje duizelig, van de therapeut die me vertelde dat het werken daar haar leven had veranderd, tot de twee vijftigplussers die gloeiend uit de ijsbadklas tevoorschijn kwamen en zeiden dat ik het moest doen.

Interieur van beige-gekleurde kamer

Het greige en taupekleurige interieur van de club © Benjamin Holtrop

Die middag arriveerden mijn twee schoonzusjes om de ijsbadklas met mij te proberen. Het was vrij eenvoudig: 10 minuten diep ademhalen op een yogamat, gevolgd door een zeer koude, mind-over-materie duik van zes minuten in ijskoud water, dan inpakken, met klapperende tanden, in een handdoek en een kopje delen van thee en een gevoel van prestatie.

De volgende 48 uur bleef ik mezelf afvragen: voel ik me anders? Is dat dopamine, pieken? Heb ik wat meer energie? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik ben niet de juiste doelgroep om $ 2.000 per maand te betalen voor lidmaatschap, noch de $ 50 à la carte ijsademhaling, maar ik zie de aantrekkingskracht. Het was net zo hecht als een avondje uit, en zonder kater achteraf.

Volgen @financialtimesfashion op Instagram om eerst onze nieuwste verhalen te ontdekken


Bron

[ad_2]


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

heerlijk avondje ontspannen in de sauna(1)

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

Plaats een reactie