Deze 5 landen hebben unieke tradities om u beter te laten slapen – Medcom.id

[ad_1]

Jakarta: Slapen zou echter geen speciaal moment voor u moeten zijn. Slaap is net zo belangrijk als je fysieke en mentale gezondheid, je lichaam heeft behoefte aan eten en drinken.

We weten ook wat er gebeurt als het lichaam niet genoeg slaap krijgt; het kan een verscheidenheid aan mentale en fysieke problemen veroorzaken, waaronder uw vermogen om te denken, te focussen, te reageren en emoties te beheersen.

Je hebt vast wel stemmingswisselingen gevoeld omdat je niet kunt slapen, ook al ben je moe, toch? Of misschien val je eindelijk in slaap, maar is de kwaliteit van de slaap onrustig en constant verstoord, het is niet leuk om dit mee te maken.

Het blijkt dat de volgende vijf landen een unieke traditie hebben om de slaapkwaliteit te verbeteren. Welk land ben je? Nieuwsgierig? laten we een voor een ontleden:

 

1. Finland

Dit land van 1000 meren heeft een Scandinavische traditie, met de Finse gewoonte om ‘s avonds van een sauna te genieten. Sauna, voor mensen daar kan de lichaamstemperatuur stijgen. “Sauna’s ontspannen ook de spieren en kunnen je daardoor erg slaperig maken”, zegt Andersson.

Geciteerd door Healthline, volgens een onderzoek uit 2019 onder 482 respondenten, meldde 83,5 procent voordelen van 1 tot 2 nachten slapen na het gebruik van een sauna. Degenen die het 5 tot 15 keer per maand gebruikten, rapporteerden hogere scores voor mentaal welzijn dan degenen die dat niet deden. Je moet er ook voor zorgen dat je veel water drinkt.

 

2. China

Als je een spa- en pedicureliefhebber bent, zul je deze therapie zeker leuk vinden. Hete voetenbad in Chinese stijl en fruit dat je kan stimuleren om te slapen.

Deze nachtelijke gewoonte heeft zijn wortels in de traditionele Chinese geneeskunde (TCM), en het is een geweldige manier om te ontspannen, je vermoeide spieren te kalmeren en de vruchten te plukken van een beetje warmwatertherapie.

“De warme temperatuur helpt de Qi van het hoofd te verlagen, waardoor je meer ontspannen bent”, zegt Debbie Kung, een TCM-arts en gediplomeerd acupuncturist.

Voordat u deze therapie doet, zijn de ingrediënten die u moet bereiden: zout, essentiële oliën die veilig zijn voor de huid, zoals lavendel en roos, de schil van kruidenvruchten zoals bijvoet.

 

3. India

India heeft ook een vaste traditie voor zijn mensen die slecht slapen. Een van de belangrijkste ayurvedische geneeskrachtige kruiden, traditionele kindergeneeskunde, ashwagandha die al duizenden jaren wordt gebruikt.

Dit medicijn wordt gebruikt om stress, angst te verminderen en de behandeling van symptomen die verband houden met de geestelijke gezondheid te ondersteunen. Van deze kruidenremedie is bewezen dat het de slaapkwaliteit verbetert, niet-herstellende slaap vermindert, slapeloosheid en andere mentale angst verlicht.

 

4. Japan

Japan heeft een traditionele shikibuton-traditie. Shikibuton is een Japanse futonmatras die op de vloer wordt gebruikt.

Deze methode bespaart niet alleen ruimte, maar biedt ook slaap- en gezondheidsvoordelen. Net als bij Yo uit Korea, kun je een shikibuton oprollen en opbergen als je hem niet gebruikt.

Meestal wordt Shikibuton gemaakt van milieuvriendelijke en natuurlijke materialen, zoals katoen en wol. Hoewel er niet veel onderzoek is gedaan naar de voordelen van futonmatrassen, zoals shikibutons, wordt door sommigen aangenomen dat het helpt bij het voorkomen of verlichten van lage rugpijn, evenals het ondersteunen van de wervelkolom, waardoor een goede slaaphouding wordt geboden.

 

5. Amerika

Het dorp Guatemala, Amerika heeft een zeer unieke traditie. Ze hebben zorgenpoppen gemaakt van hout, draad of kleurrijke stof en dragen dan traditionele Maya-kleding.

Deze poppen worden vaak aan angstige kinderen gegeven, wat hen ertoe aanzet hun zorgen en angsten met de pop te delen voordat ze deze voor het slapengaan onder het kussen leggen.

Hoewel er geen wetenschappelijk onderzoek is dat poppen angst volledig kunnen verlichten, wordt aangenomen dat deze methode stress verlicht en symbolisch loslaat, waardoor je kunt omgaan met moeilijke emoties. Dit kan een gezonde vorm van overdracht zijn.

Nandhita Nur Fadjriah


(SPAR)

Bron

[ad_2]


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

Plaats een reactie