Er wacht een remedie tegen slapeloosheid … in uw vriezer? – InsideHook

[ad_1]

Er is een geweldige riff begraven in een van podcasters Andy Greenwald en Chris Ryan’s recensies van House of the Dragon van het afgelopen seizoen, waar ze klagen dat Westeros-maesters duidelijk de wonderen van een goed geplaatst ‘koud kompres’ niet hebben geleerd. Om Ryan er poëtisch over te horen waxen, zou een enkele kille handdoek in staat moeten zijn om elke kwaal onder de zon te verhelpen … zelfs intense huidvergiftiging door op een troon van scherpe zwaarden te zitten.

In onze wereld is er een berg studies die de praktisch magische eigenschappen van thermoregulatie ondersteunen. Vooral in het afgelopen half decennium hebben onderzoekers de deugden van koude- of warmtetherapie geprezen – sauna’s, koude dompelbaden, infraroodsauna’s, wintertraining, cryotherapie, enz. – om ons te helpen onze conditie, onze rust en onze slaap te verfijnen .

Het enige probleem? De meeste van deze methoden omvatten een soort financiële of tijdelijke inzet. Als je bijvoorbeeld geen koude oceaan of meer in de buurt hebt voor een poolduik in de ochtend, kun je het beste ofwel lid worden van een sportschool met een ijsbad op het terrein… of een eigen ton kopen. Elke optie is duur of vervelend, daarom nemen de meeste koudwateraanbidders hun toevlucht tot het nemen van trouwe, dagelijkse Schotse douches. (Waarbij je een douche met normale temperatuur afrondt met een ijskoude spoeling … zo koud als het mondstuk toestaat. Ongeveer 45 seconden tot een minuut hiervan is voldoende.)

Wat is de ‘truc’ precies? Een grabbelton vol levensverlengende reacties. Onderdompeling in koud water wordt verondersteld de bloeddruk te verlagen, het immuunsysteem te stimuleren, “gelukkige” neurotransmitters zoals dopamine, adrenaline, noradrenaline en serotonine af te geven, lymfedrainage te bevorderen, gewrichtspijn te verminderen en een effectief, ongrijpbaar energieverbrandingsproces genaamd thermogenese op gang te brengen. Met andere woorden: koudetherapie instrueert uw hart om bloed naar vitale organen te pompen. Het maakt je verdomme wakker.

En er is een nog eenvoudigere manier om te profiteren van blootstelling aan kou. (Zelfs gemakkelijker, bijvoorbeeld, dan een koud kompres.) Steek gewoon je hoofd in de vriezer. Ernstig. Het is een van de topaanbevelingen van Dr. Aric Prather – een slaappsycholoog aan de Universiteit van Californië, San Francisco, die was onlangs geprofileerd door The New York Times – en het is een methode die we zelf hebben uitgeprobeerd. Het is een weliswaar domme, maar zeer effectieve manier om de hersenen spontaan te elektriseren.

De grootste zegen is niet wat het op dat moment voor je doet, maar wat het je zou kunnen weerhouden om te doen – dat wil zeggen, jezelf nog een kop koffie inschenken. Slapeloosheidsdeskundigen waarschuwen dat cafeïne-inname tot zes uur voor het slapengaan heeft een “aanzienlijk effect op slaapstoornissen”. Dus als je regelmatig een kopje drinkt rond 16.00 uur of later, kun je niet verwachten dat je gemakkelijk kunt slapen in dat venster van 22.00 uur tot 23.00 uur … daarom hebben mensen de neiging om hun bedtijd terug te schuiven, om hun cafeïne te accommoderen- gevoede middagworkflow, waardoor ze moe wakker worden en naar koffie snakken, wat leidt tot – ja, je snapt het.

In het belang van een grootschalige thermoregulatie, moet u er zeker aan denken om koude plonsen in uw ochtenden en saunasessies in uw avonden op te nemen. De eerste zal je wakker maken, de laatste zal je kalmeren. Beide zullen herstellende eigenschappen voor het lichaam overbrengen. Maar voor een snelle, kosteloze middagoplossing, overweeg dan om je noggin in het land van bevroren frites en sperziebonen te steken. Het kan je hele dag (en avond) omdraaien.

Bedankt voor het lezen van InsideHook. Schrijf u in voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Bron

[ad_2]


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

Plaats een reactie