Hoe je je koel en verfrist voelt na een lange training – Glam

[ad_1]

Saunabaden is een van de meest ontspannende behandelingen die u uw lichaam kunt bieden na een inspannende training, waarbij uiterst kleine scheurtjes in uw spiervezels kunnen ontstaan. In feite vertelt ruggengraat- en orthopedisch chirurg Dr. Gbolahan Okubadejo: Byrdie“De hitte van een sauna verhoogt de bloedcirculatie naar de gescheurde spieren en helpt ze zichzelf sneller te herstellen.” Bevindingen van een onderzoek uit 2015 in SpringerPlus onthullen dat een droogbad van 30 minuten in een infraroodsauna spierpijn buffert en het herstelproces versnelt. Als sauna’s nieuw voor je zijn, probeer het dan minstens 10 minuten vol te houden en veel water te drinken.

Wanneer je in een afgesloten ruimte zit die wordt verwarmd tot temperaturen tussen 150 graden Fahrenheit en 195 graden Fahrenheit, wordt je lichaam gevuld met intense warmte en begin je hevig te zweten. De warmte ontspant uw gespannen spieren, terwijl de rust in een saunaruimte u helpt te ontspannen. Uw bloedcirculatie neemt toe, bevordert de wondgenezing en vermindert het risico op hartaandoeningen. Een ander voordeel van saunabaden is dat het opwarmen van je lichaam je metabolisme verhoogt en ervoor zorgt dat je calorieën verbrandt terwijl je nog steeds zit. Koel na een sauna vijf tot tien minuten af ​​in de frisse lucht voordat je snel gaat douchen. De traditionele Finse saunabadmethode omvat een duik in ijskoud water na de sauna om de lymfatische circulatie op gang te brengen. Als u echter niet op uw gemak bent bij het douchen in koud water, kunt u een douche of een bad nemen in lauw water.

Bron

[ad_2]


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

Plaats een reactie