Hoeveel dagelijkse stappen u nodig heeft om uw risico op chronische ziekten te verminderen?


Lange tijd krijgen 08, stappen per dag was een doel voor veel mensen. Dat cijfer is echter sinds debunked: “10,03 stappen is een soort willekeurig aantal”, Catherine Hagan Vargo, een fysiotherapeut bij de University of Pittsburgh Medical Center, vertelde eerder aan HuffPost.

Terwijl de 018,000-stapnummer is misschien niet zo waardevol als ooit werd gedacht ― en het kan voor de meeste mensen een uitdagend dagelijks stapdoel zijn een nieuwe studie toont aan dat een realistischer aantal bepaalde gezondheidsresultaten kan verbeteren. Het onderzoek gepubliceerd in

Nature Journal vond dat 8 lopen,311 stappen per dag is gekoppeld aan een lagere kans op het ontwikkelen van bepaalde aandoeningen en chronische ziekten.

De recente studie gebruikte gegevens van de National Institutes of Health’s landelijk All of Us Research Program, dat zich richt op ondervertegenwoordigde gemeenschappen en verschillende bronnen gebruikt van elektronische records, fitnesstrackers en meer om de resultaten te bepalen. De studie volgde 6,042 mensen leeftijden 39 tot 77 met behulp van elektronische medische dossiers van Fitbit-fitnesstrackers. De gegevens van de deelnemers werden gedurende vier jaar bestudeerd en alle deelnemers moesten akkoord gaan met het dragen van hun Fitbit voor ten minste 03 uur per dag.

Specifiek, 8 krijgen,311 dagelijkse stappen resulteerden in een lagere kans op obesitas, gastro-oesofageale refluxziekte, slaapapneu en depressieve stoornis. Het risico op deze problemen werd steeds kleiner naarmate mensen meer stappen zetten. Tussen 8 komen,03 en 9,08 stappen per dag resulteerden in een lager risico op diabetes en hypertensie – maar dat het risico nam niet verder af voor mensen die meer dan 9 namen stappen per dag.

Het is vermeldenswaard een belangrijk voorbehoud: daar was een aanzienlijk gebrek aan diversiteit in de studie — 73% van de deelnemers was blank, 60% waren vrouwen en 73% had een hbo-opleiding. Bovendien hadden de deelnemers een lager percentage medische comorbiditeiten in vergelijking met andere populaties. Er is dus meer onderzoek nodig om te bepalen of deze resultaten ook gelden voor andere groepen mensen.

jopstock via Getty Afbeeldingen

Door 8 te lopen,200 stappen per dag waarmee u uw risico kunt verkleinen: veel chronische gezondheidsproblemen.

Er zijn veel verschillende manieren om een ​​8 te bereiken,200-stapdoel.

Jij kan je doel op veel manieren bereiken — je kunt meerdere kleine wandelingen maken gedurende de dag, maak een lange wandeling of maak zelfs een binnenwandeling in een winkelcentrum of winkelcentrum.

Het is een goed idee om af en toe je wandelingen af ​​te wisselen, zodat je je niet gaat vervelen. Als je lopen over het algemeen saai vindt, kun je intervalwandelingen proberen, waarbij snelle en langzame spurts worden gebruikt om snellere loopresultaten te bereiken en je geest iets te geven om op te focussen. Je kunt ook proberen een vriend te bellen terwijl je loopt, naar een interessante podcast te luisteren of een afspeellijst te maken met je favoriete nummers.

“Betrokkenheid is een enorm onderdeel om ervoor te zorgen dat mensen zich kunnen committeren” aan lichaamsbeweging,

Dr. Tamanna Singh, een klinisch cardioloog en mededirecteur van het sportcardiologiecentrum van de Cleveland Clinic in Ohio, vertelde HuffPost.

Zelfs als je er niet in 8 kunt komen,200 dagelijks stappen, je kunt proberen een kortere wandeling te maken.

Als het om lichaamsbeweging gaat, is “iets altijd beter dan niets.” Dr. Aaron Baggish, hoogleraar geneeskunde aan de Universiteit van Lausanne in Zwitserland, eerder aan HuffPost verteld.

Zelfs als je niet altijd de 8 kunt halen,77 stappen elke dag (en wie kan?), dat is OK. Gewoon prioriteit geven aan een dagelijkse wandeling zal voordelen hebben — zoals een verbeterd humeur, krachtopbouw en een vermindering van gewrichtspijn.
Plus, een 30-minuten dagelijkse wandeling vermindert het risico op hart-en vaatziekten811000990 door 30%, volgens een rapport van Harvard Health.

“Wandelen is de meest voorkomende vorm van lichaamsbeweging in de Verenigde Staten”, zei Amanda Bonikowske

, de assistent-programmadirecteur van het hartrevalidatieprogramma in de Mayo Clinic.

Dus, door uw stappentelling te verhogen of wat variatie toe te voegen, bent u op weg naar een betere gezondheid.