Hogescholen bieden ‘wellnessdagen’ aan voor studenten. Niet iedereen is aan boord – NPR

[ad_1]

Sommige hogescholen bieden “wellnessdagen” aan voor studenten, en het idee heeft stoom gekregen als hulp voor studenten wiens leven werd verstoord door de pandemie.

AYESHA RASCOE, gastheer:

Studenten passen zich weer aan het leven op de campus aan nadat ze een groot deel van de pandemie online hebben gestudeerd, en hogescholen nemen nieuwe benaderingen om hen te ondersteunen. Maar zijn er eenvoudige oplossingen? Vanuit GBH in Boston meldt Kirk Carapezza.

(SOUNDBITE VAN BEL BELLEN)

KIRK CARAPEZZA, BYLINE: Hier aan de Northeastern University in Boston moedigen beheerders dit semester studenten aan om maximaal twee wellnessdagen te nemen, omdat het gebrek aan tijd voor studenten om hun geestelijke gezondheid te koesteren van invloed is op hun academische prestaties. Dus op een zonnige herfstochtend bezocht ik de stadscampus in Roxbury en vroeg ik noordoostelijke studenten hoe ze van plan waren hun twee wellnessdagen door te brengen.

AMULYA ACHARYA: Ik denk dat ik even de tijd neem om tot rust te komen en, je weet wel, even af ​​te koelen.

DANIEL MYRICK: Hang rond, zie mijn vrienden – ik heb geen idee.

ASHLEY WALLACE: Mijn twee wellnessdagen zullen worden besteed aan het werk dat gedaan moet worden zodra we terug zijn van de wellnessdag.

CARAPEZZA: Dat zijn afgestudeerde student Amulya Acharya en tweedejaars Daniel Myrick en Ashley Wallace. Ze staan ​​allemaal sceptisch tegenover het besluit van hun universiteit om studenten een paar dagen rust te gunnen.

Dus het zal je niet echt helpen om je geestelijke gezondheid te koesteren?

WALLACE: Niet echt omdat ik de les heb gemist voor de wellnessdag, en nu moet ik me voorbereiden om twee dagen later weer naar de les te gaan.

MYRICK: Het lijkt alsof het iets is dat aan de administratieve kant is gedaan, maar het is niet iets dat professoren daadwerkelijk in hun klaslokalen integreren.

ACHARYA: Het leven hier is zo snel en druk.

CARAPEZZA: Northeastern is niet de enige die aankondigt dat het zich richt op de geestelijke gezondheid van hun studenten. Nadat gevallen van studentenangst en depressie tijdens de pandemie omhoogschoten, zeiden universiteitsvoorzitters dat geestelijke gezondheid consequent een van hun grootste zorgen was. Berkshire Community College in het westen van Massachusetts biedt elk jaar een wellnessdag aan. En in Iowa heeft Grinnell College iets geïntroduceerd dat Working Differently Days heet. Twee keer per semester worden alle schoolactiviteiten geannuleerd, dus ook alle lessen en atletiek. Het doel? Om de campusgemeenschap een collectieve mentale pauze te geven. Het idee sijpelt ook door in andere sectoren, waarbij sommige werkgevers personeelsdagen geven om hun COVID-gerelateerde stress te verlichten.

MARKIE PASTERNAK: Sinds de pandemie is geestelijke gezondheid een centraal punt geworden.

CARAPEZZA: Markie Pasternak van het landelijke studentennetwerk Active Minds zegt dat het aanbieden van wellnessdagen vooral een gebaar is dat bestuurders of, op de werkvloer, koper aangeeft, prioriteit te geven aan geestelijke gezondheid.

PASTERNAK: En op zijn beurt helpt dat mensen om een ​​beetje te ontspannen en meer open te zijn en de cultuur rond geestelijke gezondheid op hun campus te veranderen.

CARAPEZZA: Maar sommige onderwijzers zien een vrije dag als een gemakkelijke uitweg.

JOSIPA ROKSA: Het is helaas iets waar we vaak onze toevlucht tot nemen in de hogere ed.

CARAPEZZA: Dat is socioloog Josipa Roksa. Ze doceert onderwijs aan de Universiteit van Virginia in Richmond en is co-auteur van het boek ‘Academically Adrift’. Uit haar onderzoek blijkt dat, ondanks de stijgende collegegeldkosten, de meeste Amerikanen ernaar streven om naar de universiteit te gaan, maar eenmaal daar besteden studenten heel weinig tijd aan studeren. In plaats daarvan zijn ze aan het socializen of feesten en als gevolg daarvan vertonen ze beperkte vooruitgang in kritisch denken, het kenmerk van het Amerikaanse hoger onderwijs. En Roksa betwijfelt of het helpt om studenten een paar dagen rust te geven.

ROKSA: Het is bijna alsof je zegt, laten we 360 ​​dagen per jaar 80 kilometer per uur rennen, en dan een dag nemen waarop we echt kunnen rusten, en dan de dag erna weer op de loopband en een gek schema gaan.

CARAPEZZA: Om mentale gezondheidsproblemen op de campus aan te pakken, raadt Roksa hogescholen aan hun beoordeling aan te passen, te overwegen flexibeler te worden met opdrachten en deadlines en stappen te ondernemen om de academische ervaring te verbeteren. Terug in Northeastern zegt tweedejaars student Ashley Wallace dat de pandemie haar geestelijke gezondheid negatief blijft beïnvloeden.

WALLACE: Je bent niet echt gewend om, zoals, terug te zijn, zoals, in volle gang. Zoals, de wereld begint weer op gang te komen.

CARAPEZZA: En, zegt ze, veel van haar klasgenoten zijn nog vrij. Voor NPR News ben ik Kirk Carapezza in Boston.

Copyright © 2022 NPR. Alle rechten voorbehouden. Bezoek onze website met gebruiksvoorwaarden en toestemmingspagina’s op www.npr.org voor meer informatie.

NPR-transcripties worden op een spoeddeadline gemaakt door een NPR-aannemer. Deze tekst is mogelijk nog niet in zijn definitieve vorm en kan in de toekomst worden bijgewerkt of herzien. Nauwkeurigheid en beschikbaarheid kunnen variëren. Het gezaghebbende verslag van de programmering van NPR is het audioverslag.

Bron

[ad_2]


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

Plaats een reactie