Maro Itoje’s elite herstelroutine: sauna, Theragun, slapen, herhalen | Britse GQ

[ad_1]

Hoe zorg je ervoor dat je goed voor jezelf zorgt tijdens een intense periode van wedstrijden?

Herstel is daar een groot onderdeel van. Hoe beter je herstel is, hoe sneller je weer het veld op kunt om te trainen en hoe beter je presteert op het veld. Wat de voorbereiding betreft, hoef je alleen maar de focus te verleggen naar wat de uitdaging ook is. Er is momenteel een cluster aan games, maar dat is niet veel anders dan we gewend zijn.

Heb je bepaalde routines?

In termen van herstel zijn er een paar dingen waarvan ik weet dat ze voor mij werken, maar ik beoordeel het heel erg op hoe ik me voel. Het is nogal een subjectief iets. Sauna en stoom zijn over het algemeen heel goed voor mij – ik hou ook van een kleine jacuzzi. Als het alleen mijn benen zijn die moeten worden gedaan, gebruik ik soms de RecoveryAir-laarzen, en de Theragun is enorm nuttig, vooral wanneer ik me op specifieke gebieden moet richten.

Je hebt het vaak over het belang van slaap. Waarom staat slaap zo centraal bij herstel?

Slaap is de nummer één herstelmethode. De voordelen van een goede nachtrust overtreffen alle andere vormen van herstel, of het nu gaat om weke delen therapie of sauna en stoom. Het geeft je dat mentale herstel, het geeft je lichaam tijd voor spierherstel en je lichaam is in een diepe staat van ontspanning. Ik kan je niet de volledige wetenschappelijke grondgedachte geven, maar van wat ik heb gelezen en wat mij is verteld, is slaap verreweg het belangrijkste element.

Is de mentale kant van het spel meer centraal komen te staan ​​sinds je op het hoogste niveau speelt?

Ik heb het gevoel dat hoe hoger je gaat, hoe belangrijker de mentale kant van het spel is, zelfs alleen voor een concurrentievoordeel. Als je kampioenschapsrugby speelt, heb je een breed scala aan vaardigheden en fysieke niveaus. Als je Premiership-rugby speelt, wordt dat bereik kleiner, maar we hebben nog steeds een beetje variatie in vaardigheden en lichaamsbouw: in internationaal rugby zijn de meeste mensen, zo niet alle, in goede fysieke conditie en van een hoog vaardigheidsniveau. Het verschilpunt is meestal kleiner in die delen van het spel, dus het is dan hoe je een mentale voorsprong kunt vinden, je concurrentievoordeel door je mentaliteit en je mentale benadering van het spel. Het is ook het geval in clubrugby, maar zeker meer uitvergroot op het hoogste podium.

Bron

[ad_2]


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

Plaats een reactie