Moet je voor of na een training een infraroodsauna gebruiken? – Hogere DOSE

[ad_1]

19 oktober 2022Wellness, Infrarood, Technologieën

Wie zou niet willen ontdekken hoe ze hun trainingen effectiever kunnen maken? Van de beste oefeningen tot de snelste manieren om spieren ‘aan te zetten’, we willen ervoor zorgen dat we het meeste halen uit urenlang zweten en soms zelfs tranen, uit onze normale fitnessroutines. En als u bekend bent met de effecten van een infraroodsauna op het verbeteren van de gezondheid en prestaties, wilt u misschien weten wat de optimale tijd is om deze te gebruiken tijdens het sporten.

Daarom beantwoorden we in de post van vandaag een van de meest gestelde vragen over deze innovatieve wellness-tool: “Moet je een infraroodsauna gebruiken voor of na een training?”

Het verschil in infraroodsauna

Infraroodsauna’s worden steeds populairder in fysiotherapie, kuuroorden en zelfs in medische omgevingen. Maar wat is het verschil met traditionele sauna’s? Zijn ze niet allemaal hetzelfde? Voordat we ingaan op de vraag of je het voor of na een training moet gebruiken, laten we eerst praten over wat een infraroodsauna is.

Infraroodsauna maakt gebruik van de kracht van infraroodlicht om helende warmte te creëren. Deze infraroodstraling is anders dan de meeste soorten licht in het elektromagnetische spectrum, omdat ze met het blote oog onzichtbaar is. Maar dit betekent niet dat het niet krachtig is. De laagfrequente golflengten zijn langer dan zichtbaar licht en kunnen daarom tot diep in het celniveau reiken. Deze bootsen de herstellende krachten van de zon na zonder enige schade door UV-stralen. Als gevolg hiervan ontvangen uw cellen en weefsels de energie die ze nodig hebben om hun herstel- en verjongingsfuncties op te voeren.

Traditionele sauna’s (Finse sauna’s) daarentegen worden aangedreven door droge hitte. Deze droge hitte verhoogt de temperatuur van de lucht, waardoor dit soort sauna-ervaring voor veel mensen ondraaglijk wordt. Infraroodsauna’s gebruiken echter geen droge warmte. In plaats daarvan, deze direct het lichaam verwarmen door infraroodlampen of panelen zonder de omringende lucht op te warmen. Als gevolg hiervan bieden ze een aangenamere optie voor diegenen die comfortabel willen zweten.

Ook hebben Finse sauna’s meer tijd nodig, namelijk 45 tot 60 minuten, om optimale temperatuurniveaus te bereiken. En als je bent zoals de meeste mensen die gezond willen zijn en productief, dat is waarschijnlijk meer tijd dan je bereid bent op te geven. Maar bij infraroodsaunabehandelingen duurt het ongeveer 15 minuten voordat het apparaat is opgewarmd en u kunt aan de slag.

Is een infraroodsauna beter voor of na een training?

Dus, moet je voor of na een training een infraroodsauna gebruiken? Hoewel infraroodsaunasessies voor en na het sporten wonderen voor het lichaam kunnen doen, zijn er verschillende redenen voor het laatste. Infraroodsaunasessies na de training kunnen:

1. Verzacht lichaamspijnen

Wanneer we sporten, moeten onze spieren harder werken, vooral als de activiteit inspannend is. De fysieke belasting kan creëren kleine scheur in de spiervezels. Na het detecteren van de schade, haasten de eerste hulpverleners van ons immuunsysteem zich om het te repareren door een ontsteking te veroorzaken. Deze reactie helpt het lichaam te beschermen tegen ongewenste elementen, zoals beschadigde cellen, toxines en ziekteverwekkende microben. Aangenomen wordt dat de koppeling van spierbeschadiging en ontstekingsreactie de spierpijn veroorzaakt die vaak optreedt na een fitnessroutine.

Hier kunnen de voordelen van een infraroodsauna voor atleten, fitnessliefhebbers en iedereen die geïnteresseerd is in gezondheidshacks een verschil maken. Zo blijkt uit een onderzoek dat personen die een infraroodsaunabehandeling ondergingen na hun kracht- en duurtraining last hadden van verlichting van pijn en spierpijn. Nog een andere bevinding wijst op de diepe penetratie van infraroodwarmte (ongeveer 3 tot 4 centimeter in onze vetweefsels, spieren en zenuwen) die effectief verbetert herstel en triggert spiergroei en herstel.

2. Help de effecten van uitdroging op inspanning te minimaliseren

Voordelen van de sauna na de training voor atleten omvatten ook het verbeteren van de trainingsprestaties. Zoals elke sporter weet, is dit nodig om kracht, uithoudingsvermogen en vaardigheden op te bouwen. Bovendien helpt regelmatige training de spiertonus, behendigheid en flexibiliteit te verbeteren, die cruciaal zijn voor het bereiken van betere prestaties en het winnen van competities.

Volgens Heather A. Milton, MS, RCEP, CSCS, een board-gecertificeerde klinische inspanningsfysioloog bij het Sports Performance Center van NYU Langone Health, kan het riskant zijn om in een saunasessie te knijpen voordat je gaat sporten. Tijdens het sporten zweet je meestal veel. Als je jezelf nu onderwerpt aan een saunabad voordat je aan je fysieke routine begint, laat je je lichaam in een minder gehydrateerde toestand. Dit betekent dat je al uitgedroogd aan je training begint. Je lichaam zal de warmte niet goed kunnen reguleren, wat leidt tot een verhoogde temperatuur en een snellere hartslag. Als gevolg hiervan kan uitdroging u vermoeien en het moeilijker voor je maken om goed te trainen. Dus, om uw trainingsprestaties te maximaliseren, wilt u misschien een infraroodsaunabehandeling uitstellen totdat u genoeg ijzer hebt gepompt of uw vereiste sets landmijnen en boxjumps hebt gedaan.

3. Zorg voor betere trainingsprestaties bij atleten

De eerste bevindingen wijzen op het krachtige vermogen van sauna’s na de training om de trainingsprestaties te verbeteren. De resultaten van twee proeven laten een toename zien van het plasmavolume (het vloeibare deel van het bloed) bij atleten die na elke dagelijkse training een saunabad namen. Dit effect, ook wel hypervolemie genoemd, heeft verschillende voordelen voor de atleten die deelnamen aan de experimenten:

Wanneer de plasmaspiegels toenemen, boost in de bloedstroom resulteert in de verbeterde levering van verse zuurstof en voedingsstoffen aan de spieren.

Hypervolemie verhoogt ook de slagvolume of het bloedvolume dat door het hart wordt uitgestoten elke keer dat het klopt. Huidige bevindingen geven aan dat het verhogen van het slagvolume voor een bepaalde hartslag bij atleten kan leiden tot betere prestaties en werkoutput.

Verbeterde plasmavolumes stimuleren ook de bloedtoevoer naar de huid, wat het vermogen van het lichaam om te reguleren en te verbeteren verbetert handhaaf de ideale interne temperatuur. Dit is vooral cruciaal na het sporten wanneer we moeten afkoelen, om de stabiele omgeving te creëren die onze organen en lichaamsprocessen nodig hebben om correct te functioneren.

Hoewel de saunavoordelen voor atleten talrijk zijn, zijn infraroodsauna’s na de training ook voordelig en over het algemeen veilig voor de meeste mensen. Als u infraroodsauna’s overweegt om het meeste uit uw fitnessroutines te halen of uw trainingsprestaties te verbeteren, raadpleeg dan eerst uw arts om eventuele gezondheidsrisico’s weg te nemen.

N6A1882 3d5a6f93 d8c1 47c6 8426

Verbeter uw sauna-voordelen na de training met HigherDOSE Infraroodsauna

Het is belangrijk op te merken dat de effecten van uw infraroodsauna na het sporten slechts zo goed zijn als uw gezondheids- en welzijnsaanbieder. Als u zeker wilt zijn van optimale resultaten, vertrouw dan alleen op HigherDOSE. Het draait allemaal om het gemakkelijk en toegankelijk maken van de beste biohacking-technologieën. Al onze Infrarood, PEMFen Rood licht apparaten verhogen uw gezondheids- en schoonheidsrituelen. Tegelijkertijd is onze collectie van onderwerpen en ingestibles verhoogt hun voordelen, zodat u zich meer verjongd, verfrist, geaard en stralend voelt.

Bijvoorbeeld de HigherDOSE Infraroodsauna met volledig spectrum beschikt over drie sets infraroodgolven:

Nabij-infrarood licht dringt de opperhuid binnen en verhoogt de immuniteit.
Midden-infrarood licht vormt een aanvulling op de voordelen van nabij-infrarood licht door de bloedsomloop en de bloedstroom te vergroten.
Ver-infrarood licht dringt diep door in de kern en laat diepe metalen vrij voor de ultieme detox.

Dus stap vandaag nog de High Life binnen met alleen wellness-apparaten en producten van HigherDOSE. Bekijk vandaag nog de winkel van HigherDOSE.

Bron

[ad_2]


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

heerlijk avondje ontspannen in de sauna(1)

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

Plaats een reactie