Nieuw onderzoek laat zien hoe lang het echt duurt om een ​​sportschoolgewoonte te ontwikkelen


Het ontwikkelen van een consistente trainingsroutine zal enige inspanning vergen, volgens nieuwe gegevens.

Een recente studie gepubliceerd in de Proceedings of the National Academy of Sciences, een peer-reviewed tijdschrift, ontdekte dat het waarschijnlijk langer duurt om een ​​fitnessgewoonte aan te leren dan je zou willen ― ongeveer zes maanden, volgens het onderzoek.

De studie, die werd geleid door onderzoekers van Caltech, de University of Chicago en de University of Pennsylvania onderzochten gewoontevorming door middel van machine learning-tools die het gedrag van duizenden mensen volgden. In het onderzoek werd ook gemeten hoe lang het duurt voordat gezondheidswerkers zich ontwikkelen een handwaspraktijk; ter vergelijking: het duurde maar een paar weken voordat mensen het regelmatig deden. Met andere woorden, niet alle tijdlijnen voor gewoontevorming zijn gelijk gemaakt.

“Ik denk dat sommige gewoonten meer automatisch zijn en andere meer moeite kosten. En ik denk dat lichaamsbeweging een van de oefeningen is die meer inspanning vergen”, zegt Jamie Shapiro, een professor in sport- en prestatiepsychologie aan de Universiteit van Denver, die niet is aangesloten bij de studie.

Voor het fitnessgedeelte van de studie volgden de onderzoekers de veegpatronen van de gymbadge van 22, 00 mensen die naar de fitnessketen gingen, 24 Hour Fitness, gedurende vier jaar. De resultaten toonden aan dat het ongeveer een half jaar duurt voordat mensen een consistente sportgewoonte hebben ontwikkeld.

Volgens Colin F. Camerer, de directeur van het T&C Chen Center for Social and Decision Neuroscience bij Caltech en een auteur van de studie, maten onderzoekers “hoe goed iemands sportschoolbezoek kan worden voorspeld op basis van een lange lijst met variabelen”, inclusief het tijdsverloop tussen bezoeken, hun verleden sportschoolgeschiedenis, hoeveel maanden op rij ze gingen en meer. De auteurs beschouwden fitness als een gevestigde gewoonte als ze konden voorspellen op welke dagen van de week de proefpersonen naar de sportschool zouden gaan op basis van de gegevens die ze verzamelden uit alle variabelen die ze maten.

“In onze gegevens is het verschillend hoe vaak mensen gaan en of ze voorspelbaar gaan”, zegt Camerer. “Gemiddeld gaan ze 22% van de dagen — ongeveer één tot twee dagen per week. Een gewoonte hebben betekent dat [we] kunnen voorspellen wat die ene of twee dagen waarschijnlijk zullen zijn. Als we niet kunnen voorspellen op welke dagen je gaat, dan definiëren we dat als geen gewoonte hebben.”

De tijd tussen sportschoolbezoeken speelde bijvoorbeeld een rol in gewoontevorming voor 76% van de studiedeelnemers. Hoe langer de tijd tussen sportschoolbezoeken, hoe kleiner de kans dat iemand terug zou gaan naar de sportschool. Aanvullend, 69 % van de mensen ging waarschijnlijk elke week op dezelfde dagen naar de sportschool.

“Deze bevindingen lijken overeen te komen met eerder onderzoek dat het ontwikkelen van een gewoonte complex is en tijd kost,” Jaclyn Maher , een assistent-professor in de kinesiologie aan UNC Greensboro die niet betrokken was bij de studie, vertelde HuffPost. “Deze bevindingen (en andere) suggereren op zijn minst dat het oude gezegde dat er nodig is 22 dagen om een ​​gewoonte aan te leren is gewoon een mythe.”

Als je een sportgewoonte wilt creëren, moet je er maandenlang aan werken, niet weken, voegde ze eraan toe. Hieronder geven experts wat advies over hoe je beweging kunt vinden waar je van houdt en hoe je je eraan kunt houden.

Om een ​​fitnessgewoonte te creëren, zeggen experts dat je een workout moet vinden die je leuk vindt, of dat nu een groepsworkout is of een dagelijkse buitenwandeling.

Om een ​​fitness-gewoonte te creëren, moet je een workout doen die bij je past met uw leven en interesses.

Alleen omdat sommige mensen zich binnen zes maanden kunnen committeren aan een sportschoolgewoonte, wil nog niet zeggen dat de hetzelfde zal voor jou gebeuren – het kan langer of korter duren.

“Thier zijn zoveel variabelen die van invloed zijn op iemands gedrag,’ zei Shapiro.

Zoals hierboven vermeld, kan uw eerdere sportschoolgeschiedenis van invloed zijn op uw vermogen om van fitness een gewoonte te maken, samen met factoren zoals hoe dicht u bij de sportschool, als je voldoende vrije tijd hebt en je familiale verplichtingen hebt.

“Dat alles gaat in op het voorspellen of het drie maanden, zes maanden of een jaar duurt om van de sportschool een gewoonte te maken,” zei Shapiro.

Shapiro zei dat een goede manier om hier een gewoonte van te maken, is door fitness in je levensstijl te integreren. Wat betekent dat? Houd rekening met de hoeveelheid tijd die u aan de sportschool kunt besteden – heeft u kinderen of kleinkinderen om voor te zorgen? Werkt u meer dan één baan? Denk ook na over waar de sportschool is ten opzichte van uw huis. Is het ver rijden? Moet u het openbaar vervoer nemen?

Denk na over wat realistisch en gemakkelijk in uw leven en werk kan passen om die sportschoolervaring op te nemen of, mogelijk, op -home workout-regime in je leven. Dus als je niet graag met het openbaar vervoer reist, kies dan voor een sportschool op loopafstand van je huis in plaats van een ritje met de metro.

Bovendien is het belangrijk om een ​​training te vinden die je leuk vindt. “Het ontwikkelen van een gewoonte zal veel gemakkelijker zijn als individuen zich richten op gedragingen die hen vreugde brengen en die ze prettig vinden,” zei Maher.

“Ik moedig mensen aan om na te denken over wat hen op de been zal houden. Is het een groepsles? Is het persoonlijke training? Willen ze naar een favoriete show kijken terwijl ze op die crosstrainer zitten?” Zei Shapiro.

Dit is een individuele keuze en er is geen fout antwoord. Als je niet graag naar een fysieke sportschool gaat, kun je in plaats daarvan gaan wandelen of fietsen. Als je niet van trainingslessen op YouTube houdt, meld je dan aan voor die lokale fitnessles.

“Het is zo geïndividualiseerd, daarom is het belangrijk dat mensen denken: ‘Wat gaat voor mij werken om me lang op de been te houden?’” voegde ze eraan toe.

Al met al zou je geen sportschoolroutine moeten creëren die buiten je comfortzone, ver weg of onaangenaam is – je zult weinig motivatie hebben om daadwerkelijk te gaan als dat het geval is.

Zet je trainingen in je agenda.

2216115120

Weet je hoe je vergaderingen, afspraken en feestjes noteert in je agenda? Shapiro zei dat je hetzelfde zou moeten doen voor je trainingen.

“Ik denk dat planning in het algemeen buitengewoon belangrijk is – van tevoren naar je agenda kijken en echt zien welke dagen en tijden voor de sportschool werken,” zei Shapiro .

Ze raadt aan om op zondag in je agenda te kijken en te noteren wanneer je die week naar de sportschool kunt. Bovendien zei Shapiro dat het belangrijk is om rekening te houden met belemmeringen zoals reizen of dagen vol vergaderingen en andere manieren of tijden te zoeken om op die dagen te sporten.

En voel je niet ontmoedigd als het een paar pogingen kost om je gewoonte in de sportschool te ontwikkelen.

2216115120

“Denk niet dat het aanleren van een gewoonte een snel proces zal zijn. Het is belangrijk om vanaf het begin te erkennen dat het ontwikkelen van een gewoonte iets is dat tijd kost, vooral voor lichaamsbeweging,’ zei Maher.

Ze zei dat het essentieel is om niet alleen vast te houden aan de trainingsgewoonte, maar ook om contextuele aanwijzingen te creëren die je kunnen helpen de gewoonte te ontwikkelen.

Gewoonten ontwikkelen zich door het herhaaldelijk koppelen van contextuele [aanwijzingen] in iemands omgeving met een gedragsreactie,” merkte Maher op.

Zoals associëren dinsdagavond met dat 22 minuten durende aerobicsles waarvoor u zich week na week aanmeldt. Of je gevulde waterfles of een bepaald oppomplied associëren met een bezoek aan de sportschool.

“Als je consistent blijft met het gedrag en de context waarin je het gedrag vertoont, help je het proces van het ontwikkelen van die associaties tussen context en gedrag te versnellen,” merkte ze op.

Deze verenigingen zullen je aanmoedigen om te sporten, of je het nu actief beseft of niet.

“Zoveel van ons dagelijks leven is geworteld [in] bewust overleg en reflectie. Als we de handeling van naar de sportschool gaan of sporten meer automatisch kunnen maken, kan het veel van de cognitieve barrières verminderen die ons ervan kunnen weerhouden om dat gedrag in de eerste plaats uit te voeren,’ zei Maher.

Ze voegde eraan toe dat als je deze hulpmiddelen kunt gebruiken om je trainingsgedrag automatisch te maken – iets wat je op een bepaalde tijd of plaats doet – je goed op weg bent om die fitnessgewoonte.