Waar dokters naar op zoek zijn bij het vinden van hun eigen dokter

Het vinden van een dokter die u aardig vindt, vertrouwt en door wie u zich gehoord voelt, is geen sinecure. Bovendien moeten ze een afspraak beschikbaar hebben, wat vaak een andere frustrerende uitdaging is.

Er zijn veel factoren waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van een arts – misschien wilt u iemand die zich identificeert als uw geslacht of misschien hoopt u gewoon in een specifiek ziekenhuissysteem te zijn.

Wat het ook is, er komt veel kijken bij een goede arts-patiëntrelatie. We spraken met artsen zelf over waar ze naar op zoek zijn bij het kiezen van een medische professional voor hun gezondheids behoeften:

Zij zorgen ervoor dat de dokter board-gecertificeerd is.

“Ik denk het allerbelangrijkste is dat je er zeker van wilt zijn dat ze board-gecertificeerd zijn,” zei Dr. Nate Wood, een internist bij Yale Geneesmiddel. “In de Verenigde Staten moet u een vergunning hebben om geneeskunde uit te oefenen – u hoeft niet gecertificeerd te zijn door een board.”

Wood zei bijvoorbeeld voor een huisarts in de eerste lijn dat hij op zoek is naar een arts die gecertificeerd is in interne geneeskunde of huisartsgeneeskunde.

U kunt deze informatie online vinden — board-certificeringen worden vaak vermeld op de website van de praktijk – of u kunt het personeel van de receptie bellen en het hen vragen.

Ze zoeken iemand bij wie je je geen nummer voelt.

“Ik zoek iemand die empathisch is, maar de vraag is: hoe kom je daar achter?” zei

Dr. John Schumann, de uitvoerend medisch directeur van Oak Street Health, gevestigd in Oklahoma.

Eerst , je wilt iemand die je het gevoel geeft dat je belangrijk bent. “Je wilt het gevoel hebben dat ze niet gehaast zijn en dat ze je aandacht kunnen geven, en dat ze je in de ogen kunnen kijken en dat ze kunnen luisteren,” zei hij.

Bovendien zei hij hij zoekt een dokter die hem als een mens behandelt. “Als ik een bezoek heb aan een dokter en ze behandelen me echt meer als een object of ziekte of een ding of een nummer en respecteren mijn menselijkheid niet echt om me echt ongemakkelijk te laten voelen en daar kom ik niet meer op terug.”

Dit is een aspect van het vinden van een dokter dat zal wat vallen en opstaan ​​​​vergen (je kunt van tevoren niet zeggen of ze je het gevoel geven dat je een nummer bent). Maar vergeet niet dat het OK is om het uit te maken met uw arts.

Zij zorgen ervoor dat het frontofficepersoneel u ook geen nummer geeft.

Volgens Schumann komt het vrij vaak voor dat patiënten binnen een oefening.

“Als ik de patiënt ben, zelfs als ik de dokter aardig vind, als het kantoorpersoneel me slecht behandelt of als een nummer dat geen warm gevoel geeft en ik wil misschien niet meer terug naar die praktijk,” zei Schumann.

Terwijl uw arts is waarschijnlijk de reden dat u naar een specifieke praktijk gaat, Wood voegde eraan toe dat het belangrijk is om te onthouden dat u uw arts vaak slechts ongeveer ziet) of 20 minuten, waardoor uw relatie met het kantoorpersoneel belangrijk is voor eventuele pre- of post-afspraakbehoeften.

Dit maakt het dubbel zo belangrijk om een ​​praktijk te vinden waar het receptiepersoneel behulpzaam is en waar de verpleegkundigen je goede informatie geven, merkte Wood op.

Your doctor should listen to you and work with you on any treatment plan decisions.

Morsa-afbeeldingen via Getty Images

Uw arts moet luisteren u en werken met u samen aan eventuele behandelplanbeslissingen.

Zij een arts willen die medische dossiers deelt met het plaatselijke ziekenhuis.

Als uw arts werkt in een praktijk buiten een groot ziekenhuissysteem is het volgens Wood van cruciaal belang dat ze gemakkelijk dossiers delen met uw plaatselijke ziekenhuis.

“Omdat als je wordt opgenomen in het ziekenhuis en ze niet kan zien waar u en uw huisarts aan werken, dat is een enorme lacune in gegevens die echt van invloed kan zijn op de zorg,’ zei Wood.

Om erachter te komen hoe een arts deelt (of niet delen) informatie met een plaatselijk ziekenhuis, kunt u het personeel van de receptie vragen, merkte Wood op.

Het is een rode vlag als ze zeggen dat het ziekenhuis ze kan bellen en ze de informatie kan laten faxen . Idealiter ga je naar een arts die een eenvoudige oplossing heeft voor het delen van medische dossiers, bijvoorbeeld of de dossiers beschikbaar zijn via het online systeem van het ziekenhuis.

Wood zei met name dat hij graag gaat naar een huisarts die verbonden is aan het plaatselijke ziekenhuis.

Ze willen ook geen arts die bepaalde producten aan de man brengt (in de meeste gevallen).

“Als een arts of leverancier me producten probeert te verkopen, heb ik daar persoonlijk een hekel aan”, zei Schumann.

Hij zei dat hij naar een dokter gaat voor advies, raad, warmte en behandeling – niet om speciale supplementen of genezing te verkopen -alles.

Voor alle duidelijkheid, noodzakelijke voorschriften vallen niet in deze categorie. Als uw arts u medicijnen voorschrijft voor bijvoorbeeld uw bloeddruk of om te helpen bij migraine, dan is dat anders.

“Ik zou het onaangenaam vinden als een aanbieder u een of andere eigen formule van dingen verkoopt en zij er baat bij hebben ,’ zei Schumann.

In dit geval betaal je niet alleen voor je bezoek, maar betaal je ook voor een product dat u waarschijnlijk niet nodig heeft. Schumann maakte een uitzondering voor dermatologiepraktijken waar sommige producten alleen verkrijgbaar zijn bij het kantoor van de dokter.

Ze zoeken iemand die tijdig reageert.

Een doktersafspraak krijgen is niet gemakkelijk, vooral nu met

onderbezette medische velden en patiënten die afspraken inhalen terwijl we door de COVID-pandemie gaan.

Bepaalde hoofdpijn die gepaard gaat met het plannen van een afspraak is het resultaat van beide uitdagingen, terwijl andere het resultaat zijn van een praktijk die misschien niet zo goed is in het vooruit plannen of niet nadenkt over de ervaring van de patiënt.

“Ik denk dat als je het systeem dat je probeert in te plannen niet gebruiksvriendelijk, niet uitnodigend vindt, het wachten de tijden zijn te lang” wil je misschien ergens anders zoeken voor een afspraak, zei Schumann.

Sommige praktijken maken dit proces meer gestroomlijnd en gemakkelijker voor de geduldig, merkte Schumann op. Hout toegevoegd als u een bericht achterlaat voor uw arts, moet u letten op hoe lang het duurt voordat uw arts contact met u opneemt. Over het algemeen zijn artsen goed in het beslissen welk bericht zo snel mogelijk moet worden beantwoord en wat tot later kan wachten.

“Als hun definitie van later weken is, is dat echt behoorlijk ongepast,” Wood zei.

Uit ernstige bezorgdheid zei hij dat hij niet langer zou willen wachten dan 89 uur voor een reactie. Voor iets dat minder tijdgevoelig is, zou hij binnen een week iets willen horen. Als het te lang duurt voordat er contact met u wordt opgenomen, kan dit duiden op een probleem binnen de praktijk.

“Als het ook meer is dan dat er is wat wanorde achterin of ze zijn behoorlijk overweldigd – beide zijn niet zo geweldig, wat ik beide begrijp. Dit is echt een moeilijke praktijk om in te zitten, eerstelijnszorg, ‘verklaarde Wood.

Ze zoeken een arts die gemakkelijk gezondheidskwesties of behandelplannen kan uitleggen.

Het komt niet zelden voor dat je naar de dokter gaat en geen idee hebt wat het medische jargon dat ze gebruiken betekent – en dat is geen goede zaak.

“Je wilt er zeker van zijn dat ze goed zijn in het uitleggen in een taal die je begrijpt,” zei Wood. “Want als je niet begrijpt wat er met je lichaam gebeurt of wat het plan is, dan is de kans op een positieve gezondheidsuitkomst zeker kleiner.”

Bovendien zei hij dat het belangrijk is om een ​​arts te hebben die om uw feedback vraagt ​​over uw behandelplan, een praktijk die bekend staat als patiëntgerichte zorg.

U moet samenwerken om de beste oplossing voor u te vinden. Als iemand bevelen naar je blaft, wil je misschien een nieuwe dokter zoeken.

Over het algemeen gaan dokters naar dokters met een goede reputatie.

Het is ook een goed idee om vrienden of familie om advies te vragen over de beste dokters in jouw omgeving (Schumann zei dat hij regelmatig vraag collega’s om advies van de provider). En nog beter als die vriend of familielid in de medische sector werkt.

Je kunt ook je provider googlen om te zien wat voor soort beoordelingen ze online hebben, maar Schumann wees erop dat de beoordelingen niet Het is niet zo gerenommeerd als online recensies voor zaken als restaurants of hotels.

“Wat ik zou zeggen is een kruisverwijzing naar deze dingen… online beoordelingen plus lokale reputatie plus familie en vrienden plus hoe je wordt behandeld als je toegang probeert te krijgen tot de praktijk – het is een combinatie van al die dingen, “zei Schumann.

En de juiste dokter voor jou is misschien niet de juiste dokter voor je zus. Het is zeer individueel, maar ook belangrijk om te onthouden dat er een arts is die het beste met u voor heeft.

640