Wellnessmerk Liquid IV verruilt prestatiemarketing voor streaming en OOH

Dit artikel is ook beschikbaar in het Spaans. Gebruik de schakelaar boven de kop om van taal te wisselen. Bezoek digiday.com/es om meer inhoud in het Spaans te lezen.

Wellnessbedrijf Liquid IV verdubbelde de uitgaven voor streaming en leunde voor out-of-home-advertenties als onderdeel van een vernieuwde advertentiestrategie om de merkbekendheid te vergroten.

Het is een spil die verwijderd is van prestatiemarketingtactieken waar het 10-jarige, in Californië gevestigde bedrijf in het verleden sterk op heeft vertrouwd, aangezien CPM’s gestaag toenemen en gegevensprivacy er komen veranderingen in de pijplijn, volgens Stacey Andrade, de vp van marketing van Liquid IV.

“Veel van die veranderingen hebben ons gedwongen om onze totale strategie een beetje te heroverwegen en opnieuw te evalueren wat de beste manier is om de bekendheid van het merk echt massaal te vergroten”, zei ze. .

Merken waaronder

opstarten huisdiergezondheidsbedrijf Fuzzy en Inkbox, het tijdelijke tattoo-bedrijf Inkbox heeft soortgelijke stappen gezet, waarbij ze hun mediamixen hebben gediversifieerd buiten de digitale prestatiemarketingtactieken, omdat de regelgeving inzake gegevensprivacy de gegevensopties van adverteerders heeft vertroebeld. Onlangs hebben dergelijke merken gekeken naar kanalen zoals streaming en digitale OOH, “waar ze nog steeds digitale targeting kunnen gebruiken en kunnen meten als een prestatiecampagne, maar een breder publiek bereiken zoals hun traditionele tegenhangers”, Freddy Dabaghi, senior vp media bij MMI Agency , zei in een e-mail.

Liquid IV bracht de nieuwe mix in actie tijdens de zomer, toen het merk zijn grootste marketinginspanning tot nu toe uitrolde, met een advertentieaankoop van $ 20 miljoen. De nationale “Fuel Your Play”-campagne omvat investeringen in influencer-marketing en OOH-reclame, evenals persoonlijke bemonstering en een activering in Los Angeles.

Deze campagne is een primeur voor de OOH-inspanningen van Liquid IV en het budget voor streaming-uitgaven is met meer dan 50% gestegen ten opzichte van vorig jaar tot dit jaar, volgens een woordvoerder van het merk . Andrade weigerde meer details te geven over de marketinguitgaven of het advertentiebudget van Liquid IV.

“Terwijl we onze strategie ontwikkelen, gaan we leren welke van die kanalen, welke van die tactieken het meest effectief zijn in termen van het bereiken van die doelstellingen,” zei Andrade. Wat OOH betreft, plaatst het merk creatief op golfbanen, lokaal vervoer en billboards in en rond Los Angeles. Video-items zijn gemaakt door creatieve studio SixTwentySix, met spots van 15 en 30 seconden op Peacock, Paramount+ en Hulu.

Tot nu toe heeft Liquid IV dit jaar meer dan $ 710.000 aan advertenties. Vorig jaar gaf het merk $ 1,8 miljoen uit aan advertenties, aanzienlijk meer dan de $ 400.000 die in 2020 werd uitgegeven, volgens Kantar. Die cijfers zijn exclusief sociale media, omdat Kantar die cijfers niet bijhoudt. mediaplatforms, merken die te veel geïndexeerd zijn op prestatiemarketingtactieken, zullen volgens Dabaghi ​​hun mediamix willen diversifiëren met strategieën voor merkbekendheid.

“Hoewel prestatiemarketing beter kan voorspellen welke mensen het meest geneigd zijn om te kopen of betrokken te raken, weten we dat niet alle beslissingen op impulsen zijn gebaseerd”, zei Dabaghi ​​in een e-mail. “En merken moeten het bewustzijn en de herinnering behouden om uiteindelijk de verkoop te stimuleren.”

Als onderdeel van de verschuiving in de marketingstrategie van Liquid IV in de toekomst, is er een meer gezamenlijke inspanning om focus op consumenteninzichten en het vinden van de beste manieren om in de voorkant van het winkelend publiek te komen, volgens Andrade. “We zijn zeker nog erg resultaatgericht, prestatiegericht. Maar het is gewoon een verschuiving in hoe we over onze strategie denken’, zei ze.

https:// digiday.com/?p=463266

bron



De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels Sauna Deals ➡️


Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️

Spa Deals ➡️ SpaDag Home