Wereldwijde werknemers vertrouwen bedrijven meer dan de overheid – en eisen … – Yahoo Finance

[ad_1]

De stoompluimen uit je theepot geven aan dat het water bijna kookt. Decennia van conversatie op maatschappelijk verantwoord ondernemen, diversiteit en inclusie, ESGen sociale rechtvaardigheid de hitte hebben verhoogd. Passie rond klimaatverandering, bedrijfscultuuren de mentale gezondheid crisis op het werk hebben ook sterk bijgedragen. Sommige bedrijven voelden al snel de stijgende temperatuur van de media en medewerkers en kwamen in actie. Voor een select aantal mensen was hun werk al begonnen, gedreven door een groter verantwoordelijkheidsgevoel. Maar veel bedrijven blijven in de hitte sudderen en stellen actie uit totdat hun hand wordt gedwongen.

Werkgevers hebben meer macht en meer verantwoordelijkheid

De delicatesse van het leven en het levensonderhoud heeft een enorme schijnwerper gezet op stoffige, verslechterende sociale systemen die geen leven ondersteunen dat we als duurzaam post-pandemie beschouwen. Het verhogen van de warmte voor werkgevers is de informatie-economie – aangewakkerd door sociale media en gericht op het terugtrekken van het doek voor rapporten over maatschappelijk verantwoord ondernemen, performatieve media-optredens en niet-overeenkomende woorden en daden. In mijn werk om organisaties te helpen bij het definiëren en operationaliseren van hun werkplekculturen, heb ik leiders overspoeld met vragen en verzoeken om hun inzet te tonen en actie te ondernemen.

Lees verder

De sauna-achtige temperaturen die vóór de pandemie bestonden, zouden nu voor de meeste bedrijven ondraaglijk moeten zijn. De druk om medewerkers aan te trekken en te behouden, de omzet te managen vanuit de Geweldig ontslagen de roep om verantwoordelijkheid voor toxische cultuur wordt niet alleen steeds feller, ze zijn nu een top vijf voorspeller van uitputtingsslag, volgens MIT. Het water kookt snel en de theepot fluit luid terwijl opkomende generaties aan de knoppen van het fornuis blijven draaien.

Verhaal gaat verder

In een recent wereldwijd 2022 Gen Z en millennial-enquête door Deloitte, zeggen bijna twee op de vijf Zoomers en millennials dat ze een baan of werk hebben afgewezen omdat het niet in overeenstemming was met hun waarden. Degenen die tevreden zijn met het standpunt en de bijdrage van hun werkgevers over kwesties rond sociale rechtvaardigheid, milieu-impact en hun inspanningen om een ​​diverse en inclusieve cultuur te creëren, zouden eerder dan vijf jaar bij hun werkgever willen blijven.

In tegenstelling, volgens naar Deloitte (pdf), gelooft slechts 18% van de Gen Z’s en 16% van de millennials dat hun werkgevers sterk betrokken zijn bij het bestrijden van bijvoorbeeld klimaatverandering. We ervaren een aanzienlijke discrepantie, een maatschappelijke cognitieve dissonantie, rond wat werknemers willen en nodig hebben en wat werkgevers gewend zijn te bieden.

Voor velen was covid een afrekening voor het heroverwegen van sterfelijkheid; voor anderen was het een startpunt voor de ene existentiële crisis na de andere. Maar de pandemie ook voorzien zicht op de systemen en instellingen die we het meest vertrouwen voor informatie en leiderschap. De overheid en de media (die zouden kunnen dienen als verenigende bronnen in de samenleving) kregen bijvoorbeeld een pak slaag en neigen nu naar verdeeldheid.

Werkgevers boven overheid als het gaat om vertrouwen

Volgens de 2022 Edelman Trust Barometer-rapport (pdf), worden overheid en media nu gezien als de sterkste bijdragers aan verdeeldheid in vergelijking met het bedrijfsleven en ngo’s. Wat betekent dit voor bedrijven, organisaties en de wereld van werk?

Terwijl het vertrouwen in het vermogen van de overheid en de media om de samenleving te verenigen afneemt, voelen NGO’s en bedrijven nu de hitte om hun platform te gebruiken om maatschappelijke problemen aan te pakken – misschien zelfs buiten hun mogelijkheden of bereidheid. Ons vertrouwen in informatie van onze werkgever is nu groter dan ons vertrouwen in informatie van de overheid, waardoor werkgevers nog meer in de problemen komen.

Er zijn veel vragen: hoe moeten we ons voorbereiden op deze verschuiving? Moeten bedrijven zich richten op sociale rechtvaardigheid, milieu-impact en inspanningen om een ​​diverse en inclusieve cultuur te creëren? Zal er een verwachting zijn dat een bedrijf een standpunt inneemt over sociale kwesties in plaats van neutraal te zijn? Moet de wereld van werk en leiderschap veranderen zoals we die kennen?

Ja, voor hen allemaal. En…

Onze volgende vraag, vooral als je nog in de theepot zit, is hoe we eruit komen en bijpraten. Post-pandemie, werknemers overtroffen klanten (pdf) als de belangrijkste belanghebbenden voor een bedrijf dat op lange termijn succes boekt. Gedeelde impact vergroot het vertrouwen van werknemers in hun werkgever. Met de huidige eisen van werknemers om actie, zouden bedrijven: hun sociale impact verdubbelen. Ze kunnen een verbindende kracht zijn voor verandering om het kokende water van ontevredenheid te helpen koelen en een aanvaardbare en bloeiende omgeving te bieden voor hun belangrijkste hulpbron: hun mensen.

Meer van Quartz

Meld je aan voor Nieuwsbrief van Quartz. Voor het laatste nieuws, Facebook, Twitter en Instagram.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.


Bron

[ad_2]


De Beste Aanbiedingen Sauna, Spa en Wellness Hotels

Sauna Deals ➡️
Wellness Hotels ➡️
Massage Deals ➡️
Spa Deals ➡️

SpaDag Home

Plaats een reactie